Under mina tio år som copywriter har jag lärt mig en del om bilar, tomater och hotell. Jag har tagit reda på hur man bäst städar ett nöjesfält, uppmanat lagerarbetare att vara schysstare mot varandra på jobbet och fått tusentals förskolebarn att skandera ”Släng inte maten!”. Jag har rimmat i ett skyltfönster, mutat Mello-artister med choklad, tagit emot ett och annat pris och dessutom hunnit med att skriva både långt och kort, strategiskt och kreativt, kommersiellt och redaktionellt.

Med en civilekonomexamen från Handelshögskolan och två år på Forsbergs copylinje i bagaget brukar jag beskriva mig som en ovanligt strategisk copywriter. Jag är gärna med i projekt redan från uppstart, men kan förstås också sätta en rubrik eller fylla en lucka innan du hinner säga lorem ipsum.

For my international friends
Let’s skip the verbosity. Just have a look at my résumé!

”Anna is a brilliant copywriter who is both smart and fast. She easily converts complex information to just the right copy and is also very easy to work with.”  Malin Berglund, Partner at Akt Agency


”Anna är en stark kreatör som är rolig att jobba ihop med. Med lyhördhet mot kunden, kreativ höjd och starkt kommunikativt och strategiskt tänkande har hon en bredd och kompetens som gjort vårt samarbete både uppskattat och långvarigt.”  Helena Ullman, projektledare Concept Store


”Anna är en flink copywriter som alltid levererar, trots korta deadlines. Duktig på att förstå kundens brief och hitta den där rätta tonaliteten i texterna.”  Mattias Hallbom, Art Director & Partner at Volley


””Anna has established the right tone for the brand, documented it in a style guide and always delivered consistently and on time. It’s been a pleasure working with her.”  Andrea Giglioni, Senior Localisation Project Manager at Getty Images