Under mina tio år som copywriter har jag lärt mig en del om bilar, tomater och hotell. Jag har tagit reda på hur man bäst städar ett nöjesfält, uppmanat lagerarbetare att vara schystare mot varandra på jobbet och fått tusentals förskolebarn att sluta slänga mat i onödan. Jag har analyserat den svenska välgörenhetsmarknaden, levererat rim i ett skyltfönster på Kungsgatan och tagit emot ett och annat pris. Men framför allt har jag skrivit; kort och långt, kommersiellt och redaktionellt, kreativt och strategiskt.

Med en civilekonomexamen från Handelshögskolan och två år på Forsbergs copylinje i bagaget brukar jag beskriva mig som en ovanligt strategisk copywriter. Jag är gärna med i projekten redan från uppstart, men kan också fixa copyfierade översättningar från engelska till svenska eller trolla bort en lorem ipsum när det brinner i knutarna.

For my international friends
Let’s skip the verbosity. Just have a look at my résumé!

”Anna is a brilliant copywriter who is both smart and fast. She easily convert complex information to just the right copy and is also very easy to work with.”  Malin Berglund, Partner at Aktivering AB


”Anna has established the right tone for the brand, documented it in a style guide and always delivered consistently and on time, using the technology we required to submit and review copy. It’s been a pleasure working with her.”  Andrea Giglioni, Senior Localisation Project Manager at Getty Images


”Anna är en flink copywriter som alltid levererar, trots korta deadlines. Duktig på att förstå kundens brief och hitta den där rätta tonaliteten i texterna.”  Mattias Hallbom, Art Director & Partner at Volley