Om uppdraget
Ingen Mello utan Marabou. En återkommande tradition är att samtliga artister varje år får en tivolikaka med ett personligt budskap, skrivet av mig. Budskapet anspelar på deltagarens låttitel/artistnamn och kan delas i röstfiskningssyfte.

På deltävlingarna har publiken fått möjlighet att spela på Marabous chokladhjul, vars tema följt varumärkets övriga kommunikation under året. 2016 firade Marabou t ex 100 år med kampanjen #kramkalas varpå hjulet blev ett kramhjul och 2017 var temat smaker varpå de tävlande fick satsa på sin favoritsmak, presenterad i sann Mello-anda.

Uppdragsgivare
Mondelēz / Concept Store

 

What is this?
Melodifestivalen, the Swedish qualification to the European Song Contest, is publicly loved amongst the Swedes. So is the chocolate brand Marabou. Every year Marabou gives a giant chocolate bar to each and everyone of the 28 contestants with a personal message, written by me, that alludes to their song title/artist name.

In turn, the audience on site can win chocolate by playing on Marabous wheel of fortune. This has been rebranded every year in order to line with current brand communication. For example; hugging was the theme in 2016 and flavours in 2017.